Po lewej stronie znajduje się kilkoro dzieci 7-9 letnich siedzących na podłodze. Grupa zajmuje się programowaniem robota. Dwie dziewczynki korzystają z laptopów. Baner po prawej stronie zawiera tekst: 'Nadajemy nową wartość uczeniu się i nauczaniu'

Oferta - szkolenia, które zostaną uruchomione po zebraniu się grupy

Matematyczne aktywności w Canvie i Liveworksheets

P 1-3 4-6 7-8 PP

15 godz. online

SAKT-4 Matematyczne aktywności  w Canvie i Liveworksheets

Podczas szkolenia pokażemy możliwości wykorzystania aplikacji Canva do tworzenia matematycznych kart pracy przeznaczonych do wydrukowania. Zaprezentujemy narzędzia aplikacji Liveworksheets umożliwiające przekształcenie karty pracy przygotowanej w Canvie na interaktywną dostępną online dla uczniów.

Canva - wprowadzenie

P 1-3 4-6 7-8 PP

5 godz. online

WCAW-4 Canva - wprowadzenie

Na szkoleniu będzie okazja poznania internetowej platformy wizualnej Canva. Przedstawimy zalety konta edukacyjnego i pokażemy podstawowe funkcjonalności platformy, przykłady wykorzystania szablonów. Nauczymy się tworzyć, zapisywać i udostępniać własny projekt.  

Canva – od komiksu do scenorysu

P 1-3 4-6 7-8 PP

15 godz. online

WCAS-3 Canva  – od komiksu do scenorysu

Podczas szkolenia zaproponujemy przygotowanie scenorysu do własnej historii filmowej. Pokażemy dostępne szablony, dzięki którym jest łatwiej zaplanować opowieść. Wskażemy różnice między komiksem a scenorysem. Zaproponujemy każdemu uczestnikowi zaprojektowanie własnego planu scen do edukacyjnego storyboardu. Przygotowaną pracę zapiszemy i udostępnimy. Podejmiemy próbę stworzenia projektu w pustym szablonie.  

Fake news – jak sobie z tym radzić

P 1-3 4-6 7-8 PP

10 godz. online

WFAK-6 Fake news – jak sobie z tym radzić

W czasie szkolenia przygotujemy się do rozpoznawania prawdziwych treści, wśród ogromnej liczby informacji, które do nas docierają. Każdy może być nie tylko odbiorcą, ale i twórcą treści w różnych środkach przekazu. Dowiemy się, jak stawać się bardziej świadomym i bezpiecznym, jak rozpoznawać manipulację informacją. Zapraszamy do poznawania miejsc, metod i narzędzi, które nam w tym pomogą. 

Canva – grafiki z zastosowaniem AI

P 1-3 4-6 7-8 PP

5 godz. online

WCAK-3 Canva  – grafiki z zastosowaniem AI

Podczas szkolenia będziemy ćwiczyć formułowanie zapytań dla AI, przygotowując grafiki do materiałów edukacyjnych za pomocą Magicznych multimediów Canvy. Tworząc obrazy przypomnimy o zasadach zachowania praw autorskich przy wykorzystaniu grafik w zadaniach edukacyjnych. 

Dobre praktyki w prowadzeniu zajęć online

P 1-3 4-6 7-8 PP

2 godz. online

WDONa-6 Dobre praktyki  w prowadzeniu zajęć online

W czasie spotkania przedstawimy dobre praktyki organizacji pracy w trybie zdalnym. Zwrócona zostanie uwaga na działania, dzięki którym spotkanie online – lekcja, szkolenie, konferencja – staną się łatwiejsze do prowadzenia ze strony organizatora i bardziej efektywne w odbiorze ze strony uczestników. W czasie spotkania zostaną uwzględnione zarówno aspekty techniczne, jak i aranżacja przestrzeni do pracy. 

Misja Mars – jak zrobić grę edukacyjną

P 1-3 4-6 7-8 PP

5 godz. stacjonarnych

SMAM-3 Misja Mars – jak zrobić grę edukacyjną

Podczas szkolenia pokażemy bezpłatną grę edukacyjną "Kolonizacja Marsa - wyzwania i rozwiązania" opracowaną w międzynarodowym projekcie Future Space. Podczas gry uczestnicy będą mieli okazję zmierzyć się z zadaniami i trudnościami związanymi z wyprawą na Marsa. Dowiedzą się również, jak można wykorzystać tę grę podczas gamifikacji zajęć o tematyce kosmicznej oraz samodzielnie przygotują część akcesoriów potrzebnych do przeprowadzenia gry z uczniami. Dowiedzą się również, jak można wykorzystać tę grę podczas gamifikacji zajęć o tematyce kosmicznej.

Nowoczesne technologie w edukacji ekologicznej

P 1-3 4-6 7-8 PP

15 godz. online

SEKO-5 Nowoczesne technologie w edukacji ekologicznej

Zastanowimy się co każdy z nas może zrobić lokalnie, aby być ekologicznym globalnie. Podczas szkolenia pokażemy  przykłady dobrych praktyk ekodziałań z możliwością wykorzystania TIK w edukacji ekologicznej. Poznamy metody webquestu oraz możliwości aplikacji clilstore.eu do tworzenia własnego ekowebquestu. Poznamy serię darmowych aplikacji internetowych do prowadzenia zajęć ekologicznych – kalkulator śladu węglowego, mapy zanieczyszczeń, programy do tworzenia quizów.

Czym polecieć na Marsa? STEAM w akcji

P 1-3 4-6 7-8 PP

4 godz. stacjonarnych

SMAR-2 Czym polecieć na Marsa? STEAM w akcji

W czasie zajęć uczestnicy spotkania zapoznają się z założeniami metodologii STEAM oraz pomysłami na jej praktyczne zastosowanie w czasie zajęć szkolnych. Przeprowadzimy szereg prostych doświadczeń opartych o materiały ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej), a także zbudujemy model statku kosmicznego lub bazę marsjańską wykorzystując materiały z recyclingu.