Po lewej stronie znajduje się kilkoro dzieci 7-9 letnich siedzących na podłodze. Grupa zajmuje się programowaniem robota. Dwie dziewczynki korzystają z laptopów. Baner po prawej stronie zawiera tekst: 'Nadajemy nową wartość uczeniu się i nauczaniu'

Wyświetlone 1-6 z 6 rekordów.

Warsztaty_Jak AI może pomóc w przygotowaniu zadań i ocenie prac uczniów w MS Teams?

18.02.2025 - 18.02.2025
zajęcia online,

KMODe-1 Warsztaty_Jak AI może pomóc w przygotowaniu zadań i ocenie prac uczniów w MS Teams?

Wraz z rozwojem AI pojawia się coraz więcej narzędzi mających wspierać nauczycieli i uczniów - w nauczaniu i uczeniu się.  Podczas warsztatu przetestujemy należące do tej kategorii akceleratory nauki dostępne w MS Teams i przyjrzymy się, na ile dzisiaj narzędzia tego typu są pożyteczny i gotowe do wykorzystania w pracy z uczniami. Przy okazji zastanowimy się nad kierunkiem rozwoju narzędzi edukacyjnych wykorzystujących AI. 

Uwaga: Podczas warsztatów wymagany jest mikrofon i kamera internetowa. Będziemy pracowali na specjalnie na ten cel założonych kontach Office 365.

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty_Zaprogramuj wirtualnego drona

20.02.2025 - 20.02.2025
zajęcia online,

KMODa-1 Warsztaty_Zaprogramuj wirtualnego drona

W trakcie warsztatów skupimy się na sposobach sterowania wirtualnym dronem. Zaprogramujemy korzystając z bloczków oraz języka Python zachowanie naszego latającego kompana. Symulacja w aplikacji wprowadzi nas w świat programowania dronów edukacyjnych, które będą mogły się również wznosić w przestworza w świecie rzeczywistym. 

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty_Czy wąż rozumie wektory?

20.02.2025 - 20.02.2025
zajęcia online,

KMODc-1 Warsztaty_Czy wąż rozumie wektory?

W grafice wektorowej obraz definiowany jest za pomocą obiektów opisanych matematycznie. Czy do ich tworzenia możemy wykorzystać język Python? Podczas zajęć pokażemy, jak pisanie programu może zmienić sposób widzenia i projektowania grafiki wektorowej. Do tworzenia rysunków wykorzystamy m.in. rozszerzenie programu Inkscape. 

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty_Micro:bit steruje oświetleniem

21.02.2025 - 21.02.2025
zajęcia online,

KMODb-1 Warsztaty_Micro:bit steruje oświetleniem

W ramach warsztatów zaprezentujemy kilka pomysłów na sterowanie oświetleniem przy użyciu mikrokontrolera micro:bit. Zaprogramujemy funkcję inteligentnego włącznika światła, wykorzystując wirtualne środowisko programistyczne, co pozwoli im na zapoznanie się z podstawami programowania oraz zastosowaniem nowych technologii w codziennym życiu.  Zaprezentujemy też możliwości pracy w programie classroom. 

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty_Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym

24.02.2025 - 24.02.2025
zajęcia online,

KMODd-1 Warsztaty_Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym

Jak arkusz kalkulacyjny może wspierać podejmowanie decyzji? Podczas zajęć będziemy szukać odpowiedzi na to pytanie, wykorzystując symulacje. Arkusz kalkulacyjny dzięki swoim funkcjom obliczeniowym, organizacyjnym i analitycznym pozwala symulować różne scenariusze i analizować dane. Skorzystamy z kilku przykładów z otaczającego nas świata. 

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Warsztaty są zorganizowane w ramach konferencji: Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Konferencja Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

26.02.2025 - 26.02.2025
Nowogrodzka 73, Warszawa

KMOD-1 Konferencja Od pomysłu do procesu na lekcjach informatyki

Od kilku lat intensywnie poszukujemy sposobów na wdrożenie sztucznej inteligencji do procesu edukacyjnego, aby jak najlepiej sprostać potrzebom współczesnej szkoły i przygotować uczniów na wyzwania przyszłości. Podczas naszej konferencji podzielimy się pomysłami na efektywną pracę z uczniami na lekcjach informatyki – zarówno z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, jak i bez niej. Zaprezentujemy najnowsze trendy w nauczaniu łączące nowoczesną technologię z praktycznymi metodami dydaktycznymi, umożliwiającymi angażowanie uczniów i rozwijanie ich kompetencji. Pokażemy jak sztuczna inteligencja może wspierać nauczycieli oraz uczniów w procesie edukacyjnym, a także jak wykorzystać ją do rozwiązywania rzeczywistych problemów w edukacji. 

Dodatkowo, w ramach wydarzenia, zaplanowaliśmy warsztaty oparte na metodzie odwróconej klasy, które odbędą się przed konferencją. Będzie okazja, by wymienić się doświadczeniami i pomysłami z innymi nauczycielami. 

Uwaga: Ponieważ warsztaty odbywają się w innym dniu niż konferencja, prosimy o zapisy osobno.

Uwaga: Ponieważ warsztaty odbywają się w innym dniu niż konferencja, prosimy o zapisy osobno.